Patrzymy na naszego quada i co widzimy? Opony… które już prawie nie posiadają bieżnika. Sytuacja oczywista. Kupujemy komplet nowych kapci. Jednak co wybrać? Na jaką markę się zdecydować? Maxxis? A może coś tańszego? Jak Wanda, Sunf lub Duro? Jednak zacznijmy od początku. Pamiętajmy, że każdy producent jak i każdy model opony różni się od siebie i to znacznie.Przybliżmy sobie na początek Maxxisa. Jest to jedna z najlepszych marek opon do quada na rynku. Wzorowe wykonanie, świetna jakość. Modele opon tego producenta są kilku warstwowe, co daje nam dużą odporność na przebicie. Plusem jest również to, iż Maxxis jest lżejszy od opon produkowanych przez konkurencję. Jak teraz dobrać odpowiedni typ ogumienia do naczego quada? Musimy sprecyzować swoje wymagania oraz dobrze zastanowić się po jakim terenie jeździmy. Jeżeli latamy quadem przeprawowym, ale nie lubimy dużych błotnistych przepraw, a teren po którym jeździmy jest mieszany to bardzo dobrym wyborem są modele All track, Big horn lub Big horn 2, który jest lżejszy od standardowego big horna, a bieżnik samej opony jest trochę węższy. Przekłada się to pozytywnie podczas drogi na prowadzenie i trakcje quada. Jeśli jednak lubisz jeździć po bardzo błotnistych terenach, gdzie nie masz zbyt dużo przelotów, powinieneś wybrać model Zilla. Potężna opona do quada z bardzo dużym “traktorowym” bieżnikiem. Właśnie takie ułożenie bieżnika daje niesamowitą właściwość poruszania się w ekstremalnym terenie. Nie ma tu mowy o zalepieniu się kapcia błotem. Natomiast gdy koło się kręci wyciąga spod siebie dosłownie setki kilogramów błota. Kolejnym ciekawym modelem jest All track. Charakteryzuje się bardzo niską wagą co wydłuża życie naszemu zawieszeniu i układowi przeniesienia napędu. Guma ta świetnie sprawdza się w terenie twardym jak i miękkim oraz na piasku. Oczywiście oprócz opon do quadów przeprawowych producent proponuje nam również ogumienie do ‘’osiek’’ np. model Razr będący bardzo uniwersalną gumą. Świetnie spisuje się na torze jak i przy jeździe enduro. Cena jest bardzo przystępna. Dzięki temu, iż Razr odniósł duży sukces doczekał się swojego młodszego brata Razr 2. Na tej oponie jeżdżą zawodnicy startujący w najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych rajdach na świecie. Dzięki swojemu bardzo ostremu bieżnikowi, opona w każdych warunkach radzi sobie świetnie. Bieżnik tutaj dosłownie aż wchodzi na boki opony, co daje również bardzo dobre właściwości poruszania się w piasku czy błocie.
Skupmy się teraz na innych producentach. Zaczynając pisać od marki Maxxis będziemy mieli dobre porównanie. Ponieważ inni producenci w większości bazują na wzorach bieżników Maxxisa. Weźmy pod lupę Wanda P350 jest to opona z kopią bieżnika Big horna. Na pierwszy rzut oka nie ma żadnej różnicy. Właściwości terenowe gumy już znamy. Przejdźmy teraz do danych technicznych. Wanda w rozmiarze 25’’ jest 4 warstwowa, a nie 6 więc daje nam słabszą ochronę przed przebiciami. Odpowiednikiem opony Zilla jest Wanda P351 tutaj jeżeli chodzi o wartości techniczne mamy takie same jak w przypadku P350. Warto dodać, iż te modele opon mogą być delikatnie cięższe od produktów Maxxisa. Do quadów sportowych można użyć, ciekawego modelu z produkcji Sunf. Mowa tutaj o modelu A-027. Jest to odpowiednik Razr 2. Bieżnik jest bardzo ostry, sama opona bardzo ładnie wykonana. Jednak tak jak w przypadku Wandy guma jest 4 warstwowa, co ma również swoje zalety ponieważ w przypadku quadów sportowych bardzo ważnym elementem jest waga samej opony (mniej warstw, niższa waga). Komplet opon Sunf jest zdecydownie tańszy w zakupie od kompletu Razr 2. Podsumowując różnica cenowa często wynika z zastosowanej technologii produkcji opony, marki oraz jakości wykonania. Pamiętajcie, żeby oponę dobierać do terenu w którym się poruszacie, a wtedy na pewno będziecie zadowoleni z efektów pracy ogumienia.